W czasie trasy autem do domu silnik przegrzewa się bardziej, aniżeli kiedykolwiek przedtem? Widziałeś, że rury wydechowej lecą mleczne spaliny. Tak, to awaria. Co to takiego? Powyższe objawy wskazują, że wypaliła się uszczelka pod głowicą. Mimo iż uszczelka zrobiona jest z warstw kompozytów, jednak nie jest wieczna, a ciągle narażona jest na duże obciążenia i wysoka temperatura i to tylko przyspiesza proces niszczenia uszczelki pod głowicą. Jeżeli więc zauważysz niepokojące symptomy to wymiana uszczelki pod głowicą musi być zrobiona jak najszybciej, żeby nie dochodziło do przegrzania silnika i następnych usterek. Taką naprawę (wymianę uszczelki pod głowicą) wykonujemy w warsztacie CARUS.PL od 2017 roku , stosując wytyczne producenta pojazdu. Zanim zaczniemy rozbierać silnik na początku przeprowadzimy test na obecność tlenku węgla w w płynie chłodzącym .
Planując wymianę pod głowicą musimy liczyć się z dodatkowymi kosztami, gdyż dodatkowo wykonuje się: wymianę paska rozrządu, planowanie głowicy, wymianę filtra oraz oleju, wymianę uszczelki pokrywy zaworów . Nie czekaj, aż zniszczy się silnik, przyjedź na diagnostykę silnika .